Projectweek bouwen

Gepubliceerd op: , door: OBS Letterwies
Projectweek bouwen

Tijdens de projectweek zag het schoolplein van Kindcentrum Letterwies in Nieuwolda er wat anders uit dan normaal. Er werden namelijk een heleboel hutten gebouwd door de leerlingen. De gehele week stond namelijk in het teken van bouwen.

Talentontwikkeling is een belangrijk onderdeel van het onderwijs. Naast rekenen en taal worden de leerlingen uitgedaagd om te ontdekken waar hun talenten liggen. De ene leerling bleek goed in timmeren, de ander beter in schilderen.

In de les leerden de leerlingen over materialen, constructies en gereedschappen, buiten konden ze het in de praktijk brengen. Er werden prachtige hutten gemaakt, zowel door de oudere als door de jongere kinderen. Daarbij hielpen ze elkaar en werd er flink samengewerkt. Er werden pallets, planken en zeilen gebruikt. Dankzij een heleboel ouders was er genoeg materiaal om gebruik van te maken. Er kan teruggekeken worden op een geslaagde projectweek, een heleboel leerlingen zeiden later wel graag bouwvakker te willen worden!

SOOOG Magazine - februari 2024

Gepubliceerd door: SOOOG
Opgroeien doe je maar één keer! Opgroeien vraagt in deze snel veranderende wereld zowel thuis als op het kindcentrum om een sterkte en stabiele pedagogische basis.

SOOOG Magazine oktober 2023

Gepubliceerd door: SOOOG
Lees in het allernieuwste SOOOG Magazine, De Kindertalentenfluisteraar, Lessen van het speciaal basisonderwijs, ‘Andere ouders doen ook maar wat' en nog veel meer interessante artikelen.